Timpul…

Timp de necuprins,

Fixat între minte şi vis …

Mă faci să stau în nemişcare

Întrebându-mă: Exist? Visez? Sunt … eu… oare?

Ne măsurăm viaţa, trăirile, bucuria şi tristeţea, împlinirea-neîmplinirea prin… TIMP. Avem conştiinţa existenţei prin amintiri, a ceea ce suntem noi înşine prin … Timp.

„M-am născut la data de…”, „am atâţia ani”, „îmi amintesc că atunci când te-am întâlnit era…”

Da, Era Timp pentru toate, Atunci, Cândva… dacă este să priveşti în urmă. Pentru că, măsurând trecerea noastră prin viaţă, măsurăm ce s-a … scurs şi raportăm la ce a mai… rămas. Dar, oare, dacă nu ar exista acest etalon al trecerii/ scurgerii/ al lui … A Fost în minte, nu am fi etern în clipa de Acum? Bucurându-ne de fiecare moment al lui A FI, fără regrete şi aşteptări?

„Am visat minunat azi noapte. Totul era atât de real… „

Realitatea este şi ea legată de timp, deşi ne-o „stabilim” singuri. Azi noapte… era noapte şi, categoric, am visat. Raportarea în timp a visului trăit, este singura dovadă că… am visat. Renunţând la timp şi spaţiu, am spune că am trăit minunat ceea ce … am visat.

Albert Einstein spunea: „Timpul există pentru ca lucrurile să nu se întâmple în acelaşi timp”… şi „Realitatea este o iluzie, însă una foarte persistentă”. Odată creată realitatea, ea există prin sine însăşi, aşa cum Divinitatea se inspiră şi expiră pe sine, experimentându-se mereu, prin noi.

„Priviţi adânc în propria voastră fiinţă şi veţi înţelege realitatea mai bine”, mai spune cel ce a realizat mult discutatul experiment Philadelphia. Oare de ce? Pentru că Timpul este pentru fiecare altul, este Timp pentru toate atunci când în suflet eşti liniştit, mulţumit şi fericit. Iubirea anulează timpul. Nu la fel se întâmplă pentru oamenii plini de gânduri, aşteptări şi angoase. Nevoia lor permanentă de a se lămuri, de a se găsi pe ei – de fapt -, face ca timpul să curgă nebuneşte. Frica te duce spre moarte, ea provoacă degradare.

Vă povestesc acum o întâmplare reală, petrecută acum câţiva ani în Bucureşti. Am ajuns foarte târziu în Gara de Nord şi ne-am deplasat apoi spre Otopeni. Fiind noapte, drumul nu a fost foarte aglomerat, totuşi l-am parcurs în mai bine de o oră. A doua zi dimineaţă, trebuia să prind primul tren înapoi spre casă. Aveam la dispoziţie 40 de minute. Teoretic, nu aveam cum să ajung. Traficul era mult mai aglomerat decât seara … Şi totuşi, urcându-mă în autobuz l-am rugat pe Dumnezeu să mă ajute şi m-am lăsat în Voia Sa. Aşa a fost! Am prins trenul la „mustaţă” şi am mulţumit divinităţii pentru dovada ce mi-a dat-o pentru a-mi arăta că Există,  iar Credinţa poate înfăptui miracole…

„Oamenii obişnuiţi caută să-şi petreacă timpul, cei de talent să-l întrebuinţeze”, spunea Arthur Schopenhauer. Oamenii obişnuiţi sunt cei care trăiesc mecanic, fiecare zi a lor seamănă uimitor de bine cu precedenta. Sunt oamenii care îşi „irosesc timpul” vegetând din punct de vedere spiritual şi sentimental. Oamenii de talent sunt foarte numeroşi. În primul rând sunt toţi/ toate cei/ cele ce pun dragoste în tot ceea ce fac, indiferent că este vorba despre pregatirea mesei sau de compunerea unei poezii. Aceşti oameni fac lucrurile să meargă, se implică detaşat atunci când apare o problemă. Ei sunt cei ce meditează, deşi nimeni nu i-a învăţat – poate – cum să o facă. Sunt proprii lor maeştrii, pentru că găsesc în viaţă învăţătura şi bucuria. Ei „pun suflet”… şi aduc, prin gesturi mărunte, lumină în sufletului semenilor săi. Ei ne amintesc de Iubire …

Cel mai „interesant” este că, acum când suntem în prag de mare schimbare, toată lumea strigă: Timpul s-a accelerat! Fără îndoială, este adevărat. Oamenii de ştiinţă au adus dovezi de necontestat în acest sens. Dar, timpul schimbat este un adevăr măsurabil cu mijloacele pe care le avem… noi restul îl măsurăm exact aşa cum îl percepem.

„Pendula arată clipa, dar cine arată veşnicia ?”, Walt Withman.

Veşnicia îşi are existenţa prin noi. Noi suntem Timpul Etern… „Timpul este substanţa din care sunt făcut”, spune Jorge Luis Borges. Gândiţi-vă că, sunt momente în viaţă în care într-o fracţiune de secundă toată existenţa noastră apare. Şi tot într-o clipă „vezi” ceea ce va să fie. Aici, în noi, în suflet… este veşnicia.

Avem, deci, Timp destul … o eternitate …

One thought on “Timpul…

  1. Daca vrei sa ajungi la supermarket si ajungi intr-o ora, cine trece: timpul sau TU prin energia care inglobeaza si aceasta notiune inventata de noi, de la punctul A, de acasa….la punctul B, supermarket ?
    Timpul nu trece, noi trecem prin TIMP !

    Apreciază

Lasă un răspuns

