Rugăciunea lui Iisus, înălţată în Grădina Ghetsemani – prilej de meditaţie în săptămâna patimilor

… cunoscută ca rugăciunea lui Iisus pentru Sine, pentru apostoli şi pentru toţi credincioşii (Sfânta Evanghelie după Ioan, capitolul 17)

1. Acestea a vorbit Iisus şi, ridicand ochii Sai la cer, a zis: Parinte, a venit ceasul! Preaslaveşte pe Fiul Tau, ca si Fiul sa Te preaslaveasca.
2. Precum I-ai dat stapanire peste tot trupul, ca sa dea viata veşnica tuturor acelora pe care Tu i-ai dat Lui.
3. Si aceasta este viata veşnica: Sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat si pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis.
4. Eu Te-am preaslavit pe Tine pe pamant; lucrul pe care Mi l-ai dat sa-l fac, l-am savarsit.
5. Şi acum, preaslaveste-Ma Tu, Parinte, la Tine Insuti, cu slava pe care am avut-o la Tine, mai inainte de a fi lumea.
6. Aratat-am numele Tau oamenilor pe care Mi i-ai dat Mie din lume. Ai Tai erau si Mie Mi i-ai dat şi cuvantul Tău l-au pazit.
7. Acum au cunoscut ca toate cate Mi-ai dat sunt de la Tine;
8. Pentru ca cuvintele pe care Mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit si au cunoscut cu adevarat ca de la Tine am iesit si au crezut ca Tu M-ai trimis.
9. Eu pentru acestia Ma rog; nu pentru lume Ma rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, ca ai Tai sunt.
10. Si toate ale Mele sunt ale Tale si ale Tale sunt ale Mele si M-am preaslavit intru ei.
11. Si Eu nu mai sunt in lume, iar ei in lume sunt si Eu vin la Tine. Parinte Sfinte, pazeşte-i in numele Tau, in care Mi i-ai dat, ca sa fie una precum suntem si Noi.
12. Cand eram cu ei in lume, Eu ii pazeam in numele Tau, pe cei ce Mi i-ai dat; şi i-am pazit si n-a pierit nici unul dintre ei, decat fiul pierzarii, ca sa se implineasca Scriptura.
13. Iar acum, vin la Tine si acestea le graiesc in lume, ca sa fie deplina bucuria Mea in ei.
14. Eu le-am dat cuvantul Tau si lumea i-a urat, pentru ca nu sunt din lume, precum Eu nu sunt din lume.
15. Nu Ma rog ca sa-i iei din lume, ci ca sa-i pazeşti pe ei de cel viclean.
16. Ei nu sunt din lume, precum nici Eu nu sunt din lume.
17. Sfinteste-i pe ei intru adevarul Tau; cuvantul Tau este adevarul.
18. Precum M-ai trimis pe Mine in lume, si Eu i-am trimis pe ei in lume.
19. Pentru ei Eu Ma sfintesc pe Mine Insumi, ca si ei să fie sfintiti întru adevar.
20. Dar nu numai pentru aceştia Ma rog, ci si pentru cei ce vor crede in Mine, prin cuvantul lor,
21. Ca toţi sa fie una, dupa cum Tu, Parinte, intru Mine si Eu intru Tine, aşa si acestia in Noi sa fie una, ca lumea sa creada ca Tu M-ai trimis.
22. Si slava pe care Tu Mi-ai dat-o, le-am dat-o lor, ca sa fie una, precum Noi una suntem:
23. Eu intru ei si Tu intru Mine, ca ei sa fie desavarsiti intru unime, si sa cunoasca lumea ca Tu M-ai trimis si ca i-ai iubit pe ei, precum M-ai iubit pe Mine.
24. Parinte, voiesc ca, unde sunt Eu, sa fie impreuna cu Mine si aceia pe care Mi i-ai dat, ca sa vada slava mea pe care Mi-ai dat-o, pentru ca Tu M-ai iubit pe Mine mai inainte de intemeierea lumii.
25. Parinte drepte, lumea pe Tine nu te-a cunoscut, dar Eu Te-am cunoscut, si aceştia au cunoscut ca Tu M-ai trimis.
26. Si le-am facut cunoscut numele Tau si-l voi face cunoscut, ca iubirea cu care M-ai iubit Tu sa fie in ei si Eu in ei.

One thought on “Rugăciunea lui Iisus, înălţată în Grădina Ghetsemani – prilej de meditaţie în săptămâna patimilor

  1. RUGACIUNEA DOMNULUI ISUS HRISTOS

    IN GRADINA GHETISMANI

    „Tată, dacă este cu putinţă, depărtează de la Mine paharul acesta!

    Totuşi nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu.”

    Proverbe 25:2 Slava lui Dumnezeu stă în ascunderea lucrurilor,

    dar slava împăraţilor stă în cercetarea lucrurilor.

    Rugăciunea Domnului Isus Hristos: „Tată, dacă este cu putinţă, depărtează de la Mine paharul acesta! Totuşi nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu.”

    Menţionata in:

    · Evanghelia după Matei Capitolul 26:36-45

    · Evanghelia după Marcu Capitolul 14:32-36

    · Evanghelia după Luca Capitolul 22:41-45

    Ce inseamnă această rugăciune?

    Ce vrea Mântuitorul să ne spună despre cele petrecute in acele clipe?

    La ce pahar se referea El?… chiar ar fi vrut pentru o clipă să se răzgândească sau chiar să se impotrivească planului de salvare a omenirii, pe care numai El I-L putea implini şi pentru care a venit in lumea noastră?

    Nicidecum, NU, din potrivă, Duhul Sfant ne lasă pe paginile Sfintei Scripturi un mesaj pentru ca noi să inţelegem cât de mult ne-a iubit Domnul Isus şi ce mult L-a costat preţul salvării noastre.

    “Ioan 10:30 Eu şi Tatăl una suntem.”

    “Ioan 4:34 Isus le-a zis: „Mâncarea Mea este să fac voia Celui ce M-a trimis şi să împlinesc lucrarea Lui.”

    “Ioan 6:38 căci M-am coborât din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis.”

    “1 Petru 2:22 „El n-a făcut păcat, şi în gura Lui nu s-a găsit vicleşug.”

    “Isaia 53:9 Groapa Lui a fost pusă între cei răi, şi mormântul Lui la un loc cu cel bogat, măcar că nu săvârşise nici o nelegiuire şi nu se găsise nici un vicleşug în gura Lui.”

    Dacă Tatăl si Fiul sunt una, dacă Fiul a venit specific cu un plan hotărat cum ar fi putut Isus să se roage o rugăciune contra voii lui Dumnezeu?

    Cum ar fi putut sa fie vreo umbră de indoială in gura Lui?

    In tot Vechiul Testament, incepând de la Geneza pană la Maleahi vedem desluşit numeroase profeţii cu privire la venirea Lui şi preţul ce avea să il plătească.

    Evanghelistul Luca in capitolul 22, in urma rugăciunii rostită ” Tată, dacă voieşti, depărtează paharul acesta de la Mine! Totuşi, facă-se nu voia Mea, ci a Ta.” , face patru observări si anume, că Domnului Isus:

    1. I se arată un înger din cer ca să-L întărească

    2. Ajunge într-un chin ca de moarte, şi începe să Se roage şi mai fierbinte

    3. Sudoarea I se făcuse ca nişte picături mari de sânge, care cădeau pe pământ

    4. După ce S-a rugat, S-a sculat, şi a venit la ucenici…

    Mai intâi de toate sa observam din punct de vedere medical, ce este acest fenomen, când sudoarea se face sânge, şi dacă au mai fost oameni care au experimentat aceasta?

    Literatura medicală numeste aceasta hematidrosis sau hemohidrosis. In arhiva medicală sunt inregistrate câteva cazuri care au fost studiate şi anume acest fenomen s-a găsit la câteva persoane, a căror cauză au fost: torturi extinse, stresuri profunde sau in urma unei agonii (=consumare) psihologică ca atare: ameninţare a pierderii proprii vieţi sau expunerea in aş vedea chinuită propria familie. Medicina a constatat ca atunci când are loc acest fenomen, vasele de sânge sunt forţate şi dilatate până la ruperea lor, astfel sângele se răspândeşte in ţesuturi şi mai apoi pătrunde până la glandele de transpiraţie. Efectele care urmează sunt slăbire fizică, deshidratare şi un alt efect este că, pielea devine foarte sensibilă şi fragilă care doar la o simplă atingere devine extrem de sensibilă la durere, dar nu numai atât, aceşti oameni nu au supravieţuit mult in urma unui astfel de atac fizic, deci au murit.

    Atunci când Domnul Isus s-a rugat in gradina Ghetismani avea in vedere faptul că, urma să ieie asupra Lui toată vina si păcatul omenirii. Acolo in gradină s-a dus o luptă cumplită, Cel care nu a cunoscut păcat se face vinovat, iar vinovăţia noastră grea si murdară, urma sa apese greu, conştiinţa curată si nepătată a Celui care a fost prezent la creaţia cerului, a pământului şi a omului. Această imensă consumare psihică nu putea face faţă trupului uman.

    Trupul de lut are o limită câtă suferinţă poate suporta iar apoi se stinge, sistemul cardiologic nu face faţă, deci Domnul Isus prevede acest lucru şi se roagă fierbinte pentru o intervenţie supranaturală de la Tatăl pentru a nu se stinge trupeşte inainte ca să sufere până la capăt, adica moarte de cruce. Aceasta ne arată ce DRAGOSTE SUPREMA a avut Mântuitorul nostru Isus Hristos pentru noi, fară nici un gând să se răzgândească sau să se intoarcă de la planul stabilit.

    Apoi Dumnezeu Tatăl I-I răspunde Fiului şi I-I trimite un inger care să Ii dea destulă putere trupească să poată suporta o astfel de agonie pentru noi, ca urmare El experimentează medical ceea ce noi numim astăzi hematidrosis sau hemohidrosis, dar cu scopul să supravieţuiască. In final s-a sculat, s-a dus la ucenici anunţâdu-I ca I-a sosit ceasul. Din acesti factori reiese, evident că incă inainte de tortura de la cruce, El a suferit peste măsură ceea ce nici unul din noi oamenii nu ar putea suferi. Aceasta ar trebui să ne copleşească şi să ne facă să I-L vedem pe Isus Hristos mult mai suprem şi iubitor, pur şi simplu dincolo de orice pricepere umană. De aceea este clar că apostolul Pavel a inteles acesta când scrie epistola sa catre Evrei:“Evrei 5:7 El este Acela care, în zilele vieţii Sale pământeşti, aducând rugăciuni şi cereri cu strigăte mari şi cu lacrimi către Cel ce putea să-L izbăvească de la moarte, şi fiind ascultat, din pricina evlaviei Lui,”

    In incheiere, câteva rânduri de precizat, care ar ajuta la comfirmarea spuselor de mai sus.

    Insăşi Domnul Isus in timpul misunii Lui, inainte de săptămâna patimilor, nu ezită să menţioneze specific acest eveniment şi spune:

    “Luca 12:50 Am un botez cu care trebuie să fiu botezat, şi cât de mult doresc să se îndeplinească!”

    Aici Isus declară dragostea Lui şi o dornică aşteptare in a ne salva şi aceasta cu orice preţ, fără gând de a se răzgândi.

    “Ioan 12:27 Acum, sufletul Meu este tulburat. Şi ce voi zice? Tată, izbăveşte-Mă din ceasul acesta? Dar tocmai pentru aceasta am venit până la ceasul acesta!”

    Aici Isus ne spune desluşit ca nu vrea sa fie izbăvit de acest pahar – adică jertfa ispăşitoare, ci mereu se gândea la aceasta şi aducea rugăciuni şi cereri cu strigăte mari şi cu lacrimi către Cel ce putea să-L izbăvească de la moarte, şi a fost ascultat, din pricina evlaviei Lui.

    De la care moarte a fost izbăvit? De la acea prematură inainte de vreme, dar nu de la aceea care a dorit-o mult , şi care ne-a adus nouă viaţă veşnică şi binecuvântare.

    Apreciază

Lasă un răspuns

