Fii Iubire, Fii Credinţă

Trăim într-o lume în care valoarea sufletului uman, a sentimentelor din inimă pare a fi demult apusă. Ni se pare că a trecut o eternitate de când nu am mai „trăit” … ca înainte. Care înainte? De ce oare ne este atât de greu să trăim Aici şi Acum frumos, având pacea în inimă, lumina în ochi şi frumuseţea în suflet?

Spunem că… suntem depăşiţi de viaţă, suntem depăşiţi de probleme, în contratimp până şi cu… iubirea. Peste inimi ni s-a aşternut mâzga speranţelor neîmplinite, a dezamăgirilor şi a tristeţii.

Dar, oare, ce am realizat dacă ne-am creat singuri şi cu bună ştiinţă griji şi aşteptări? „Întotdeauna, într-o mare bucurie ca şi într-o mare tristeţe, trebuie să rămâi constant în simţire” – spunea un filozof. În viaţă, primim doar ce ne trebuie, ceea ce ne este dat. Indiferent dacă nouă ni se pare o cruzime „neîmplinirea” noastră, ea ne este dată pentru dezvoltarea spirituală, pentru drumul pe care îl avem fiecare de străbătut. Nimic nu se face fără Voia lui Dumnezeu. Deşi nouă ni se pare că suntem mici şi neluaţi în seamă, suntem interconectaţi cu restul creaţiei. O împlinire a noastră sau un „eşec” are repercursiuni asupra întregului. Dacă am privi de „sus”, dacă am putea cuprinde imaginea per ansamblu, am realiza că suntem BINECUVÂNTAŢI să trăim fiecare din experienţele noastre, fie că sunt „rele” sau „bune”.

Întotdeauna, dorinţa cea mai mare a omului a fost să ştie … ce va fi. Cine să-ţi spună, dacă totul se schimbă în fiecare clipă? şi asta tocmai datorită trecerilor noastre prin timp şi a alegerilor noastre.

Experimentăm Creaţia şi Creaţia se experimentează pe Sine prin noi.

Suntem, în egală măsură, Creatori (ai propriei vieţi şi realităţi) şi Creaţie – parte din Creaţia primordială.

Nimic nu este static, nimic nu este separat. Totul se desfăşoară într-o ordine perfectă, nimic nu este întâmplător.

Singurele lucruri pe care trebuie sa le facem sunt următoarele: să iubim Totul şi să avem Credinţă. Sunt nu foarte uşor de realizat, pentru că trebuie să FIM IUBIRE şi să o răspândim în jur; să FIM CREDINŢĂ, încredinţaţi fiind că Dumnezeu este cel care are grijă de toate.

Facă-se Voia Ta şi nu a mea!

*

„Doamne, fă din mine un instrument al păcii tale.

ca acolo unde este ură,

să pun eu iubire;

ca acolo unde este jignire,

să pun eu iertare;

ca acolo unde este discordie,

să pun eu armonie;

ca acolo unde este greşeală,

să pun eu adevăr;

ca acolo unde este îndoială,

să pun eu credinţă;

ca acolo unde este disperare,

să pun eu speranţă;

ca acolo unde există tenebre,

să pun eu lumină;

că acolo unde este tristeţe,

să pun eu bucurie;

O, Maestre,

să nu insist atât

să fiu consolat,

cât să consolez;

să fiu înţeles,

cât să înţeleg;

să nu fiu iubit,

cât să iubesc;

căci dând se primeşte,

uitând se găseşte,

iertând eşti iertat,

murind se învie la viaţa vesnică.

Rugăciunea Sfântului Francisc din Assisi

Lasă un răspuns

